Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Tillökning på G...

Av Sandra - 26 september 2008 22:40

Eller på W rättare sagt.

På söndag kommer lilla Westa hem, riktigt spännande och roligt:-D


Aztrid är definitivt dräktig, hon har ökat 279 gram sen parning, är idag på dygn 44 (6,5 v) är ca 26 dagar kvar. Har känt svaga fosterrörelser i några dagar nu, är så mysigt:-)


Nåt annat som är mysigt eller vad man ska säga är att jag har städat burarna idag, det är så skönt att ha det gjort och grisarna är så glada:-)


Något som däremot inte är mysigt är att jag har en inflammation eller nåt i min högra axel vilket startade för runt tio dagar sen. Det är en brännande värk, det gör egentligen inte jätteont men är väldigt irriterande plus att det "tröttvärker" (för att citera vad min mamma kallar det) dvs jag är så fruktansvärt trött i armen att jag knappt orkar lyfta den och det riktigt värker pga det. Att städa till grisarna idag var verkligen inte roligt men absolut nödvändigt, har skjutit det framför mig några dagar, hoppades min axel skulle bli bättre men nej då.

Ringde vårdcentralen i tisdags för att be att få nya värktabltetter, inga problem sa min doktor, det skulle han fixa så jag kunde hämta antingen på tisdag eftermiddag eller onsdag vilket var perfekt tyckte jag då jag sa att jag behövde dem eftersom jag har ont. Har dock klarat mig utan fram tills idag då mamma skulle hämta ut dem till mig när hon ändå var där, men där fanns inget recept till mig!

Ringde upp vårdcentralen med detsamma och fick beskedet att min läkare hade varit tvungen att åka hem akut i tisdags förmiddag och inte varit tillbaka på hela veckan men hon skulle lägga en påminnelse till honom så jag kan hämta det på måndag, det innebär två dagar utan tabltetter och nu behöver jag dem verligen, har riktigt ont efter burstädningen, men vad ska man göra...?.-/

Passade även på att fråga om jag ska vänta ut att värken försvinner eller om jag ska göra nåt annat, fick svaret att jag ska vila armen så mycket som möjligt (vilket innebär att jag borde binda fast den, är inte lätt att inte använda höger arm, försöker låta bli men jag använder den iaf utan att tänka mig för....) och att om jag inte blir bättre över helgen ska jag kontakta en sjukgymnast eller eventuellt dem igen...

Känner inte alls för att börja hos sjukgymnasten igen, det blir så mycket värre innan det blir bättre, inte alls vad jag känner för:-S

 Känner inte heller för att trimma marsvin, Melora kommer väl iofs att gå ganska fort men lilla Westa....:-S

Inte nog med att hon är liten (och säkert hal som en ål, vet ju iaf hur Annas brukar vara;-P) dessutom kommer jag inte att ha haft henne många dagar när jag måste börja trimma och så är hon ju som sagt ett släthår och jag har inte trimmat såna på *hmm* 8-9 år:-/ Det är en STOR skillnad på att trimmma teddysr och selfar tycker jag, har du nån kurs Anna?;-P


Nu ska jag strax gå och borsta tänderna och sen lägga mig, hoppas min axelvärk släpper så att jag kan somna, ska nämnligen upp tidigt imorgon.

Är öppet hus på min systerdotters skola mellan kl 9 och 13 och självklart ska jag (och mamma) dit, är ens plikt som ansvarsfull moster;-P


Ska försöka ta bilder på nytilskottet och Aztrids mage i hegen eller början på veckan, ska försöka komma ihåg att lägga in dem här också:-P


Go' natt alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards