Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Överraskad? Förvånad? Chockad?

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt?

Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant.

Julen var bra och året slutade kaonbra för mig, var hemma hos syrran på nyårsfest och vi hade väldigt trevligt.

2009 kunde inte börja myket bättre heller. Kom hem vid 2-3 tiden och upptäckte då att Rose, som var högdräktig, verkade orolig (hon hade tidigare verkat orolig när raketerna har) och vaknade strax vid 5 och kände att jag var tvungen att gå och kolla till Rose vilket var helt rätt för i buren låg tre stycken ungar, fortfarande i hinnorna, Rose satt livrädd i ena burhörnan. Jag tog självklart av hinnorna på bebisarna och försökte få liv i dem, jag lyckades med den ena, en ljuvligt söt hane (lilac/white) som fått namnet Sweet Dream's Neon Tiger, men hemma kallar jag honom för Benjamin.

 Sweet Dream's Neon Tiger


I Februari fick jag hem en self black hane vid namn Marsha's Taboo (Bosse) som jag satte ihop med min self black hona Vänerlands Westa (Wera) men tyvärr blev hon inte dräktig med honom. Senare sattes hon med SCH GP Jerona's Golden Star (Johnny) en eng. crested d.e golden och det bar frukt. Bebisarna väntas i mitten av augusti.

Johnny & Wera 


På utställningen i Landskrona den 14 mars placerade sig Sweet Dream's Lady of the Snow som 1/7 på 90p med cert, senare blev hon äver BIR och slutade som BIS5, det var verkligen en toppendag:-)


Den 4 maj föddes här ytterligare en kull, stolta föräldrar är SCH Lovely Bear's Sweet Honey Boy (Junior) & Lovely Bear's Neon Rose. Det blev två ljuvliga hanar som fått namnen Sweet Dream's Lovely Honeybear (golden agouti/golden) & Sweet Dream's Lovely Candyboy (black/golden). Honeybear stannar kvar här och går hemma under namnet Harry. Candyboy, lovande söt hane, är fortfarande till salu.

 


Den 3 juli åkte jag tillsammans med fyra andra upp till Dingle där årets Svenska Mästerskap skulle hållas under helgen. Tyvärr så var lördagen väldigt varm och det sabbade Meloras päls totalt så hon blev oplacerad. Harry däremot placerade sig som 2/10 bland juniorhanarna och fick CK (tyvärr så är det ju bara BIR-J & BIR-R-J som kan få cert). Han kom med i BIR-J-finalen men blev inte placerad, vilket inte var märkligt med tanke på att han var exakt två månader (på dagen).


Den 18 juli var vi på dubbelutställning i Hässleholm,Meloras päls har ännu inte återhämtat sig men Annie fick CK för den ena domaren (blev placerad 2/5).


Sen den 18 juli går Sweet Dream's Princess of Joy (Annie) tillsammans med Sweet Dream's Mr Handsome (Leo) och förhoppningsvis blir det fina bebisar i oktober.

Leo & Annie 


Det har dock inte bara varit ett bra år, förutom att tre av marsvinen har somnat in (Sweet Dream's Lovely Lady of Arcadia "Jorun", Lovely Bear's Neon Rose "Rose" och Duetten's Inttrona "Freya") så har även min farfar gått bort efter en tids sjukdom. Det har varit en jobbig tid och tankarna har inte alltid varit närvarande där de borde utan har vandrat iväg och därför har jag missat/glömt en del och det är jag verkligt ledsen för.


Har säkert hänt en hel del mer men jag tycker att det räcker nu:-)


Idag har jag varit i Skånes Djurpark tillsammans med min syster och hennes båda barn. Vi hade en rolig, ljuvlig (fast lång) dag. Blev hämtad vid 8-tiden i morse och kom inte hem igen förrän vid 17.10

Var förfärligt trött så jag la mig på soffan en stund och vilade, sen duschade jag,gav grisarna grönsaker, hö & vatten, åt själv, satte på TVn och satte mig vid datorn.


Nu ska jag kolla in några forum och sen är det nog dags att sova (eller inte?).


Kan även passa på att berätta att jag har problem med att uppdatera min hemsida (därför den inte är uppdaterad sen i maj).


Jag lovar heller ingenting men jag ska verkligen försöka att skriva här inne lite oftare.

 
 
Anna

Anna

21 juli 2009 21:07

Jag höll på att trilla ner från sängen när jag såg att du äntligen skrivit i din blogg igen!!;)

http://starlightsmarsvin

 
Sandra

Sandra

22 juli 2009 20:06

Det var ju därför jag varnade dig först och undrade om du ville bli chockad;-P

http://www.sweetdreams.webb.se

 
Anna 2

Anna 2

9 augusti 2009 16:02

Haha, det är ju bra att börja ett inlägg i slutet av juli med att beskriva julhelgen... Du är för rolig.

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Av Sandra - 11 november 2008 00:28

Precis som rubriken säger så tycker jag att det är skönt att vara hemma igen. Har iofs varit hemma sen natten mellan lördag och söndag, vi körde från farmors hus vid ungefär 16.30 och var hemma runt midnatt. Vi hittade ett fotoalbum som jag fått med ...

Ovido - Quiz & Flashcards