Alla inlägg under augusti 2008

Av Sandra - 20 augusti 2008 01:40

Äntligen fungerar min blogg igen!
Jag har inte kunnat logga in på flera dagar och nu kommer jag knappt ihåg något av det jag hade tänkt skriva, känner mig inte så sugen på att skriva något heller.


Jag fick nämnligen ett mail från en person idag, en person som jag trodde att jag kände, men ack så fel jag hade.....

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva att jag känner heller, ledsen är inte rätt ord, inte arg heller. Besviken kanske? Nej, det är inte heller rätt:-/
Aja, jag hoppas att ni förstår iaf.

Det här var iaf en person som jag litade på fullt ut vilket jag beviserligen inte skulle ha gjort.

Jag känner mig lättlurad. Ja, lättlurad, det var ett bra ord för att beskriva hur jag känner mig just nu.

Såhär i efterhand så ser jag ju en massa tecken som jag borde ha reagerat på, saker som (iaf jag anser att) man inte säger till någon. Förmodligen borde jag ha satt stopp för den här så kallade vänskapen för längesen men jag försöker att ge de jag känner (eller tror mig känner......) en andra chans, försöker "se bortom", kan ju säga att jag ångrar det nu.

Den här "erfarenheten" kommer iaf inte att ändra mig (åtminstone inte medvetet) jag tänker fortsätta få nya vänner, fortsätta vara ärlig osv, visst blir man "sårad" när någon utnytjar det men det är en smäll man får ta.


Nu tror jag ju iofs inte att du någonsin kommer att läsa det här men det är ju en annan sak, jag har iaf fått skriva av mig lite:-)


I lördags var jag på min systerdotters födelsedagskalas. Hon fyller sex år på lördag men fick fira sin födelsedag en vecka för tidigt:-)

Jag kan inte förstå var tiden tar vägen, på torsdag (imorgon) börjar hon skolan (nollan), det är inte klokt, tycker precis att hon kom hem från BB....


Syrran och barnen har varit här både måndag och tisdag och idag ska vi hem till dem, det kan man kalla en toppenvecka!


Jag städade till marsvinen igår, det är så skönt med nystädade burar, finns inte mycket som kan slå det tycker jag:-P


Har precis börjat tiitta på ett avsnitt av Law & order på TV4+.

Får väl sluta skriva här och vända hela min uppmärksamhet till TVn ist (ska bara se till att få tänderna borstade först).


Jag hade inte tänkt att skriva så mycket idag, tyckte inte att jag hade så mycket att skriva men det blev en hel del iaf.

Mina lärare har iofs alltid sagt att jag är bra på att svamla på en massa om väldigt lite (vilket brukar resultera i VG eller MVG);-P


Go' natt på er!:-)

Av Sandra - 13 augusti 2008 13:00

Ja, precis som rubriken säger så är Vidar en duktig kille, Aztrid blev nämnligen parad inatt!:-D

Nu hoppas jag att det har tagit så att hon är dräktig samt att dräktigheten och förlossningen kommer gå bra, vet inte riktigt om jag orkar med fler misslyckade kullar, känns som om vi har fått nog av det här nu, eller vad säger du Anna?

Av Sandra - 13 augusti 2008 01:09

Ja, det är iaf så det känns, jag är ju verklkligen helt kass på att blogga, fy skäms på mig!

Men jag har ett litet försvar, jag skrev ett långt inlägg förra veckan men det bara försvann:-( Det gjorde mig förbannad och jag kände inte för att skriva om det igen.


Här har inte hänt speciellt mycket heller under veckan.

Jag har inte märkt av minsta antydan till parning på Aztrid, de har ju gått tillsammans i nästan två veckor nu så jag tycker att det borde vara på G men Aztrid är bara så bitchig, tycker lite synd om Vidar men han tar det med ro, går och lägger sig i andra ändan av buren när Aztrid sätter igång. Tur att vi människor inte är lika tjuriga/bitchiga, fast det är vi kanske? Stackars karlar isf;-P


Transport för lilla Westa är fixad, hon kommer hem helgen den 27-28 september, är så glad och tacksam för att jag fått hjälp med att få hem henne, ser verkligen fram emot det. Tänker anmäla henne till utställningen i Landskrona veckan efter, var ju evigheter sen jag ställde släthår *haha* tur att jag har Anna nära till hands;-P

Jag tror att Agnez också får förlja med, blir ju lite trist att bara ställa en gris:-P


Ja, jag ska inte ens försöka göra ett försök att skriva vad som hänt under de här nästan två veckorna sen jag skrev sist, det är ingen idé:-)


Vill dock passa på att gratulera Agnez & Vidars söner som fyllde ett år den första augusti samt Loves kullbror som numer får titulera sig SuCH, snyggt jobbat Lena & Elliot!


Nu ska jag gå och borsta tände4rna och sen ska jag lägga mig i sängen och se lite på TV och tydligen gosa med Love, han ligger redan och väntar på sin "mamma":-)


Go' natt! 


Jag kopierade inlägget nu Anna så förhoppningsvis fungerar det nu!;-P

Ovido - Quiz & Flashcards