Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Äntligen!

Av Sandra - 1 november 2008 01:20

Äntligen är det november! Den förbaskat pissiga månaden oktober är över, jag hoppas verkligen att november kommer bli bättre.

Beklagade mig för mamma häromdagen och sa att jag inte tyckte det kunde bli mycket värre men det kan det visst sa hon och rabblade upp en del exempel, gissa vad, hon hade rätt!

Jag antar att det var hennes sätt att försöka muntra upp mig, kan dock inte påstå att det riktigt lyckades, tyvärr.


Torsdag kommer bi en lång, jobbig dag. Ska hämta syrran strax innan kl 8, tar ca 15 minuter att köra dit så pappa kommer säkert vilja köra härifrån vid 7.30 vilket innebär att jag måste gå upp vid typ kl 6 för att hinna fixa det sista (vet ju hur jag själv är) plus att vi (kan förmodligen läsas jag) ska packa en matsäck (ganska stor kylväska) eftersom vi ska tillbringa åtta-nio timmar i bil, jag som verkligen inte gillar att åka bil, speciellt inte motorväg, så tråkigt. Har vi tur kommer vi vara uppe till 16-tiden men det känns inte väldigt troligt, jag gissar snarare på 17.


Hur ska jag klara mig utan dator, hundar och marsvin i ungefär tre dagar för andra gången på mindre än en månad?

Det är en fruktansvärt bra fråga som jag inte har något bra svar på.

Önskar verkigen att pappa hade kunnat lyckas fixa in det trådlösa internetet i den bärbara datorn men nädå, det fungerar inte:-(

Och hur ska jag lyckas sova utan min lille Albin-vovve? Han har ju börjat sova hos mig nu, ligger och gosar nästan tills jag somnar, är så otroligt mysigt.


Det enda positiva med det här är väl att jag slipper mata marsvin på två (kanske till och med tre) dagar, det får mamma fixa:-D


Gårdagen tillbringade jag, mamma och mina syskonbarn på Tropikcenter i Halmstad, var riktigt trevligt (även om jag hade önskat större burar till vissa av de "stackars" djuren).


Imorgon har jag inte så mycket inplanerat, ska förlja med till Maxi och handla, sen ska vi till kyrkogården och fixa lite och hämta (eller rättare sagt köpa) spån. Ska försöka ta tag i burstädning och kloklippning också men är inte riiktigt säker på att jag orkar, isf får jag ta lite på söndag.


På måndag händer inte heller så mycket förutom att jag hoppas att jag ska spela bridge på kvällen.


På tisdag ska jag och mamma klippa oss på förmiddagen och på kvällen ska jag på styrelsemöte (Djurskyddet).


På onsdag är det bridgekurs hela dagen (från kl 13.00-ca 16.300 och 18.30-ca  22.00) vet dock inte om jag orkar vara med hela tiden, ska ju som sagt upp tidigt på torsdag.


Får väl se till att börja packa på måndag så att det är klart tills på torsgad så jag slipper flänga runt och göra det på morgonen, eller på onsdag kväll (vilket är typiskt mig...:-$).


Måste även berätta att jag vägde Wera i morse, 617 gram väger hon nu.

Har ökat ungefär 250 gram sen hon kom hit!

Hon är fortfarande supersöt och jättemysig.

Tyvärr blir det dock ingen utställning för oss i Hässleholm på grund av hennes svamp, den verkar vara envis samt att hon har tappat päls, jättetråkigt tycker jag:-(


De kvarvarande bebisarna ökar bra i vikt och är pigga, hoppas verkligen att jag kommer få behålla dem i livet!


Nu ska jag gå och släga in grönsaker till grisarna och ge dem natthö, en är det nog dags att nanna kudden, Albin ligger redan och sover:-P


Go' natt!

 
 
Anna

Anna

1 november 2008 01:55

Inte bara jag som ar vaken mitt i natten (och firar att oktober antligen ar over, fast jag har tre timmar kvar av den), marker jag.
Koper du span pa kyrkogarden? ;P

http://http;//julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards