Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Nio år är en lång tid, men kort också...

Av Sandra - 19 oktober 2008 13:28

Idag är det nio år sedan min morfar dog.

På de här nio åren har det hänt en hel del.

Bland annat så har jag börjat föda upp marsvin, vi har skaffat tre hundar, jag har gått ut skolan, blivit myndig, blivit moster till två underbara bus-barn. Mycket anna har också hänt. Ändå så känns det ibland som att det var igår. Jag kommer fortfarande ihåg det sista jag sa till morfar när jag åkte hem från sjukhuset kvällen innan "Vi ses imorgon!", det gjorde vi inte...

Jag kommer ihåg tisdagen den 19 oktober 1999 väldigt väl.

Jag gick i sexan, hade tyska som första lektion på morgonen, satt vid en bänk med min bok (som för övrigt var klädd i silverpapper med en vit namnettikett med ett klistermärk på ett marsvin på) och jobbade när det knackade på dörren och mamma kom in. Jag gick ut för hon sa att hon ville prata med mig, jag fattade ingenting just då, inte förrän vi kom ut i kapprummet sa hon det och jag reagerade inte så mycket på det då heller, mamma sa iaf till läraren och sen gick vi bort till mitt klassrum (hade tyska i ett annat klassrum) och hämtade min jacka, sa inte ett ljud på hela vägen.

Sen satte vi oss iaf i bilen och körde till sjukhuset, ingen av oss sa ett ljud på hela vägen, jag hade nog inte riktigt förstått att morfar var borta.


När vi kom hem från sjukhuset (jag, mamma, pappa och syrran) så satt vi mycket inne i morfars rum (han bodde hos oss, eller kanske snarare vi hos honom?) satt i hans säng och grät, tröstade, saknade.


Saknar dig fortfarande morfar, det kommer jag förmodligen alltid att göra!


Mötas och skiljas är livets gång,
Skiljas och mötas är hoppets sång!

 
 
Emma

Emma

19 oktober 2008 13:56

Åh, din text får mig att tänka på när min farfar dog. Fint skrivet by the way :)

http://z.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

19 oktober 2008 16:36

Tack:-)

http://www.sweetdreams.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards