Alla inlägg under november 2008

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)


Idag (eller rätttare sagt igår) fyllde Emil & Aztrid ett år. Det skulle deras morfarsmormorsfar också gjort om han hade levt. Ja, inte fyllt ett utan han skulle blivit fem men han dog tyvärr för några månader sen:-(
Det är även en födelsedag de delar med bland andra Astrid Lindgren (de föddes på hennes 100-årsdag, därav namnen) samt Prins Charles av Storbritannien.


Jag tror att både Emil och Aztrid blev nöjd med sin födelsedag iaf.
De har fått renstädat i burarna, skålarna fulla med pellets, havre och solroskärnor (brukar vara sparsam med sånt i regel men bestämde mig för att skämma bort dem idag:-P) samt massor grönsaker. De fick vitkål, morötter, paprikor (två istället för normala en), persilja och gurka. Ligger fortfarande rejält med grönsaker kvar i burarna:-)


Tog kort idag, bland annat på Wera, hon är riktigt supersöt min snutta men tyvärr vill hon inte sitta still, finns ju sååå mycket att undersöka men här är en bild på henne iaf. Hon har ökar fint i vikt också, väger lite drygt 680 gram nu och kroppen känns fin tycker jag!:-)

Wera 081115


Imorgon kommer eventuellt min syster och systerdotter hit en liten stund, de skulle ändå in till stan på ett ärende så de tittar nog förbi på en kopp kaffe sa de:-D

Annars ska jag packa imorgon för på söndagmorgon åker jag och pappa upp till Hofors igen för närvara vid bouppteckningen och rensa i huset.


Sitter för tillfället och halvtittar på nån film som jag inte riktigt vet vad den handlar om. Visst låter det bra?


Har som jag sa innan inte så mycket att skriva. Men visst blev det ett långt inlägg om ingenting? Mina lärare har alltis sagt att jag är bra på att svamla på mycket om just ingenting, eller nästan ingenting iaf, det brukar ge bra betyg:-P


Ska nog ta och lägga mig snart, eller inte, det är ju så tråkigt att sova!


Ha det bra alla!

Av Sandra - 11 november 2008 00:28

Precis som rubriken säger så tycker jag att det är skönt att vara hemma igen. Har iofs varit hemma sen natten mellan lördag och söndag, vi körde från farmors hus vid ungefär 16.30 och var hemma runt midnatt.

Vi hittade ett fotoalbum som jag fått med mig hem med en del gamla bider som jag ska scanna in så att alla får vars en skiva med korten. Min kusin ska fixa riktiga kopior på några andra kort.

Satt lite vid min dator och njöt och sen somnade jag i sängen när jag hade tänkt läsa lite och sov i ungefär tio timmar.


Senare på söndagen kom syrran och hennes barn förbi med en tårta så vi firade fars dag lite, väldigt trevligt:-)


Idag har jag inte gjort så väldigt mycket, har mensvärk upp till öronen ungefär, varken medicin eller värmedyna hjälper, har varit riktigt lajbans *not*.

Passade iaf på att bada Love nu för en dryg halvtimme sen. Ska klippa honom morgon eller möjligtvis på onsdag, få se vad jag orkar. Vi ska hämta benen på dagis/skolan imorgon eftermiddag och sen kommer syrran så det ska bli skojigt:-)


På söndag åker jag och pappa upp till Hofors igen, sakerna i huset ska gås genom och så är det bouppteckning onsdagen den 19. Kommer hem igen antingen på onsdag natt eller torsdag, får se när pappa känner för att köra.


Måste säga att jag tycker att vi hade väldigt trevligt under omständigheterna, har inte träffat kusinerna på över tre år, vi får väl försöka hålla kontakten lite bättre nu, blir väl lättare nu eftersom jag har fått mailadressen till den ena.


Det var relativt mycket blommor runt kistan trots att hon önskat att folk skulle skänka en gåva till Hjärt- och lungföreningen i Hofors-Torsåker ist vilket många även gjort.

Kul också att farfar kom, far drygt ett år sedan vi träffades sist, viket inte är så konstigt med tanke på att han bor utanför Örnsköldsvik, trevligt var det iaf även om det inte blev att vi hann prata så mycket.


Farmors begravning
Låg även blommor längs med kistan på båda
sidorna samt några vid väggarna på båda sidor.

Jag kommer få tillökning i marsvinsrummet den 21, då flyttar det hit en fin SCH-hane och en jättefin dräktig hona (utställd en gång med cert, BIR och BIS3) känner nästan för att ta en hona till men det känns som om det blir för många, tyvärr:-/. Jättetack för att jag får ta hand om dem M men förfärligt tråkigt att du ska sluta:-( Jag och Love hoppas iaf att du tar flickorna med dig när du kommer:-)


Nu ska jag strax gå och lägga mig, är fruktansvärt trött (säkert på grund av medicinen).


Go' natt på er!

Av Sandra - 1 november 2008 01:20

Äntligen är det november! Den förbaskat pissiga månaden oktober är över, jag hoppas verkligen att november kommer bli bättre.

Beklagade mig för mamma häromdagen och sa att jag inte tyckte det kunde bli mycket värre men det kan det visst sa hon och rabblade upp en del exempel, gissa vad, hon hade rätt!

Jag antar att det var hennes sätt att försöka muntra upp mig, kan dock inte påstå att det riktigt lyckades, tyvärr.


Torsdag kommer bi en lång, jobbig dag. Ska hämta syrran strax innan kl 8, tar ca 15 minuter att köra dit så pappa kommer säkert vilja köra härifrån vid 7.30 vilket innebär att jag måste gå upp vid typ kl 6 för att hinna fixa det sista (vet ju hur jag själv är) plus att vi (kan förmodligen läsas jag) ska packa en matsäck (ganska stor kylväska) eftersom vi ska tillbringa åtta-nio timmar i bil, jag som verkligen inte gillar att åka bil, speciellt inte motorväg, så tråkigt. Har vi tur kommer vi vara uppe till 16-tiden men det känns inte väldigt troligt, jag gissar snarare på 17.


Hur ska jag klara mig utan dator, hundar och marsvin i ungefär tre dagar för andra gången på mindre än en månad?

Det är en fruktansvärt bra fråga som jag inte har något bra svar på.

Önskar verkigen att pappa hade kunnat lyckas fixa in det trådlösa internetet i den bärbara datorn men nädå, det fungerar inte:-(

Och hur ska jag lyckas sova utan min lille Albin-vovve? Han har ju börjat sova hos mig nu, ligger och gosar nästan tills jag somnar, är så otroligt mysigt.


Det enda positiva med det här är väl att jag slipper mata marsvin på två (kanske till och med tre) dagar, det får mamma fixa:-D


Gårdagen tillbringade jag, mamma och mina syskonbarn på Tropikcenter i Halmstad, var riktigt trevligt (även om jag hade önskat större burar till vissa av de "stackars" djuren).


Imorgon har jag inte så mycket inplanerat, ska förlja med till Maxi och handla, sen ska vi till kyrkogården och fixa lite och hämta (eller rättare sagt köpa) spån. Ska försöka ta tag i burstädning och kloklippning också men är inte riiktigt säker på att jag orkar, isf får jag ta lite på söndag.


På måndag händer inte heller så mycket förutom att jag hoppas att jag ska spela bridge på kvällen.


På tisdag ska jag och mamma klippa oss på förmiddagen och på kvällen ska jag på styrelsemöte (Djurskyddet).


På onsdag är det bridgekurs hela dagen (från kl 13.00-ca 16.300 och 18.30-ca  22.00) vet dock inte om jag orkar vara med hela tiden, ska ju som sagt upp tidigt på torsdag.


Får väl se till att börja packa på måndag så att det är klart tills på torsgad så jag slipper flänga runt och göra det på morgonen, eller på onsdag kväll (vilket är typiskt mig...:-$).


Måste även berätta att jag vägde Wera i morse, 617 gram väger hon nu.

Har ökat ungefär 250 gram sen hon kom hit!

Hon är fortfarande supersöt och jättemysig.

Tyvärr blir det dock ingen utställning för oss i Hässleholm på grund av hennes svamp, den verkar vara envis samt att hon har tappat päls, jättetråkigt tycker jag:-(


De kvarvarande bebisarna ökar bra i vikt och är pigga, hoppas verkligen att jag kommer få behålla dem i livet!


Nu ska jag gå och släga in grönsaker till grisarna och ge dem natthö, en är det nog dags att nanna kudden, Albin ligger redan och sover:-P


Go' natt!

Ovido - Quiz & Flashcards