Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Bebis-bilder

Av Sandra - 19 oktober 2008 16:16

Så, nu har jag kollar bebisarna lite nogrannare och även passat på att fotografera dem.

Först ut en bild på hela kullen, kull XVI.

Kull XVI


Sen börjar vi från höger med hona1, golden agouti/golden/white, 71 gram, 1 veck.

hona1


Hane1, black/white/cream, 62 gram

hane1:2hane1:1


Hona2, black/golden/white, 79 gram. Är lite sned i huvudet.

hona2


Hane2, buff/white/buff agouti, 80 gram

hane2


Slutligen hona3, buff agouti/buff, 84 gram

hona3


Nu återstår det roliga med att försöka hitta på namn till dem.

Tyvärr Anna så tycker jag inte Ove Rainer passar till nån av söt-pojkarna men tack iaf för förslaget;-P


 
 
Anna

Anna

19 oktober 2008 16:45

Hej bebisarna! Kul att ni äntligen tittade ut, vi är många som har väntat på er. Det är ju solklart att det är "hane 2" (vilken fantasi vissa har...) som är Ove Rainer!

http://htto://julgrisen.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

19 oktober 2008 16:57

Nja, jag är inte riktigt säker på det där.
Och nä, jag har inte heller så bra fantasi, inte än, men det kommer, den måste bara vakna först;-P

http://www.sweetdreams.webb.se

 
Anna

Anna

19 oktober 2008 20:33

Grattis till de nya bebbarna!!=)

http://starlightsmarsvin

 
Anna igen

Anna igen

19 oktober 2008 21:15

Eftersom det är kull XVI kan de ju ha kungliga namn...? Silvia, Madeleine och Victoria samt Carl Gustaf och Ove Rainer?

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

20 oktober 2008 00:38

Känns lite som diskriminering tycker jag, stackars Carl Philip fick ju inte vara med, nä, så kan vi inte ha det så nån Ove Rainer blir det inte ändå;-P

http://www.sweetdreams.webb.se

 
Sandra

Sandra

20 oktober 2008 00:39

Tack Anna!:-)

http://www.sweetdreams.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards