Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Sjukhus, operation och marsvin

Av Sandra - 14 oktober 2008 17:42

Nu var det ett tag sen igen:-/

Denna gången har jag dock en bra anledning.

Har nämnligen haft gallstensanfall dagligen i ca 14 dagar.

I onsdags var det så illa att medicinen jag hade hemma inte hjälpte så vi fick åka in till akuten och efter att ha varit där flera timmar blev jag skickad till Helsingborg för akut operation (med ambulans eftersom jag inte kunde sitta).


Akut vet jag inte om jag skulle vilja kalla det dock, blev inte op förrän på fredag förmiddag (trots att läkaren i Helsingborg under ronden på torsdagen lovat att det skulle bi under dagen:-/).

Aja, fredag vid 9:30 kördes jag in i op-salen och vid 14:45 ca var jag tillbaka på avdelningen med fyra hål i magen och en gallblåsa mindre, vilken lycka, inte hålen då kanske men att jag nu ska slippa få fler gallstensanfall!

Stenarna fick jag i ett litet rör, tror jag räknade dem till 13 st. En hade suttit fastkilad i gallgången vilket är förklaringen till att anfallen aldrig riktigt släppte.

Blev iaf utskriven i lördags och jag kan lova att jag hade ingen som helst aning om att det verkligen är så långt mellan Helsinborg och Ängelholm, fy!


Skönt iaf att vara hemma men en dusch var jag tvungen att ta och inte heller det var roligt:-S


Har fått väldigt starka värktabletter så jag känner mig långt ifrån klar i huvudet men det får man leva med, det gör inte ont heller.


Ligger mest i sängen men tar mig upp på små promenader (mest in till marsvinen) då och då, man behöver ju röra på sig.


Idag känner jag mig mycket bättre och matade faktiskt Aztrid med fortimell en gång. Passade även på att ta lite nya bilder på magen:-)

Idag väger hon 1127 gram och är på dygn 62.

Hon har börjat öppna sig och bebbarna sprattlar väldigt.


Mamma har (med lite hjälp av pappa) städat till grisarna så nu är det så fint så inne hos dem, tack för det!


När jag var på min "utflykt" så passade jag även på att ta lite bilder på Agnez & Wera (deras bur är i lagom höjd;-P)


Jag tror inte att Wera är vägd idag men igår vägde hon 503 gram vilket innebär att hon har ökat 143 gram under de ca två veckor hon har bott här!


Jag säger det igen, hon är en ljuvlig liten flicka, så mysig och söt, ja ni kan ju döma själva med hjälp av bilderna jag tog (kvalitéten är tyvärr inte den bästa).


Först ut två bilder med både Agnez & Wera.


Och till sist en bild på Wera som står fint på taket (hennes nya favoritplats enligt mamma).


Nu ska jag äta, blir pommes och kyckling, och jag ska försöka sitta nere vid köksbordet ikväll, kan bli spännande!


Ha det bra!

 
 
Linda

Linda

14 oktober 2008 18:11

Vilka söta marsvin du har =) Har själv haft 4 stycken, när jag bodde hemma hos mamma. Den svarta, Wera är skit söt :) Är likt ett marsvin min syster hade, Pelle. Han var helsvart och virvel var han iofs.

http://LindaDelicious.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

14 oktober 2008 19:24

Tack, visst är de:-)
Gillar ockå min lilla Wera, ska börja föda upp lite så "Weror" också hade jag tänkt:-P

*Hihi* jag har också haft en Pelle. Hans egentlilga namn var SCH Teddybear's Legend in Black och var en Self Black.

http://www.sweetdreams.webb.se

 
Ullis

Ullis

15 oktober 2008 14:56

Du får krya på dig!
Vad kul att det går bra med "Wera" och bra att hon ökar så fint i vikt. Hon ser jättefin ut!

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

17 oktober 2008 01:53

Jag får börja skriva lite tråkigare för din mages skull. ;)

Visste inte att du hade en blogg!
Kram
PS, kommer inte Aztrids bebisar snart?

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

19 oktober 2008 13:25

Tack:-)
Ja, det är jätteskönt, hon har verkligen blivit stadig i kroppen.
Tycker också hon ser fin ut, ska bli spännande att ställa henne i Hässleholm i november, ska ställa henen i pet också för vem kan motstå hennes underbara temperament?;-P

http://www.sweetdreams.webb.se

 
Sandra

Sandra

19 oktober 2008 13:27

Ja, man kan ju tycka det;-P
Men nädå, det är inte nödvändigt, magen blir bättre och bättre och jag vill faktiskt ha roligt en liten stund om dagen när jag ligger här;-P

Jo, man kan ju tycka det!
Ska hälsa henen att du också undrar...

http://www.sweetdreams.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards