Alla inlägg den 28 september 2008

Av Sandra - 28 september 2008 19:47

Precis som rubriken säger, nu är lilla Westa äntligen hemma.

Hämtade henne strax innan klockan 15 idag och när vi kom hem vägde jag henne och sen fick hon flytta in i burskåpets översta bur tillsammans med Agnez. De två hittade varandra snabbt, Agnez luktade lite först och sen började hon pussa henne (Agnez är n väldigt snäll hona som gillar bebisar), när hon tyckte Westa var färdigtvättad letade hon reda på pelletsskålen och började äta.


Efter att de fått lära känna varandra i några timmar tog jag ut Westa för fotografering (se resultatet längre ner) och det slutade med att hon fick sitta lite hos mig i sängen och äta gurka. Hon är mycket lugnare än vad jag hade föreställt mig, trevlig är hon också, satt och pratade och pussades, verligen en underbar liten tjej, hoppas det kommer gå bra för henne på utställningar när hon vuxit till sig lite, hon har iaf alla förutsättningar tycker jag, döm själva;-P

 


Passade även på att ta en ny bild på Emil (kommer på hemsidan sen) efter att C bett mig göra det.


Tog även foto på Aztrid mage (idag dygn 46), hur många ungar tror ni?


Kan även passa på att berätta att det tyvärr inte blev något öppet hus för varken mig eller mamma igår:-(

Jag vaknade vid 5:15 och hade ont i magen/var illamående, trodde det var en släng av magkatarr så jag gick ner och tog en omeprazol och två novalucol och när jag skulle svälja tabletterna kände jag hur det högg till i ryggen på höger sida, blev lite orolig men gick upp och la mig igen och försökte somna. Vid 5:30 hade det börjat göra riktigt ont på höger sida i magen också och jag kände igen det som samma sak som hände tre veckor tidigare så jag kallade på mamma och efter tio minuter ungefär kom mamma med min medicin och då mådde jag fruktansvärt dåligt, ska inte gå in på mer detaljer men medicinen hjälpte inte och jag mådde fruktansvärt illa så när klockan var ca 8:15 körde vi ner till akuten och jag fick en tablett till mot krampen i gallgången och en mot illamåendet och vid 11:30 mådde jag mycket bättre. Läkaren var kanon (trots att han pratade danska och jag hade lite svårt att hänga med) och fixade till en remis för ett ultraljud för att se om där är stenar i gallblåsan, perfekt. Skulle även hålla koll på blodtrycket, var för lågt vilket förklarar varför det ofta svartnar framför ögonen på mig när jag reser mig.


Var hemma igen lite innan 13 (hade varit på apoteket också då) och jag tvingade i mig två rostade mackor, en mugg te och lite vatten och sen gick jag upp och la mig, somnade snabbt och sov i 6-7 timmar (hade sovit ca 30 min på akuten också) och sen var jag vaken mer eller mindre hela natten:-P


Idag känns det mycket, mycket bättre, är fortfarande öm över gallblåsan men jag är på benen och det är väl det som räknas känns det som:-)

Ovido - Quiz & Flashcards