Alla inlägg under juli 2008

Av Sandra - 31 juli 2008 20:14

Jaha, då har ytterligare en dag gått. Jag känner mig faktiskt lite bättre idag trots att jag fryser.

Kan tro att folk tittade lite konstigt på mig när jag gick bort till affären för att handla lite godis (blev så sugen på choklad!) iklädd jacka (andra gick i shorts och linne).


Jag och grisarna hade besök idag, en journalist tillika författare samt en fotograf var här idag för att skriva om och fotografera mina burar (nerlagda bokhyllor) för en kommande marsvinsbok, den väntas komma ut under 2009 och kommer förmodligen heta FÖRSTA MARSVINSBOKEN. De lovade att skicka ett exemplar av boken, spännande! Tyvärr var det inte bara burarna och marsvinen som fotograferades utan även jag, har jag tur kommer jag inte med på bild i boken men vem vet, kanske kommer både jag, mina grisar oh deras bostäder bli kändisar?:-P
Författaren har skrivit liknande böcker tidigare, bland annat om hund och katt, de håller tydligen på att skriva om hästar och kaniner. Böckerna översätts till iaf fem språk sa hon, jättekul ju:-)

Hon hade hittat min hemsida och tyckte mina burar var så fina, nåt som alla kan göra sa hon. Jag håller med:-P


Annars så har grisarna både fått gräs och kligröt, förutom hö och bvatten som de självklart alltid har:-)

Jag satte Aztrid med hane idag, har letat efter någon annan ett tag men inte fått något napp så jag satte henne med Vidar, hoppas på fina bebbar i oktober/november.


Får även passa på att gratulera min "lilla" Alva som fyller fyra år idag.
HURRA FÖR HENNE!

Alva som fyller fyra år idag! Bilden tagen oktober 2007.


Lille "Sugar" har blivit tingad, han ska flytta norröver. Han blir hämtad på utställningen i Lilla Edet på söndag men han åker härifrån redan imorgon. Jag ska inte upp dit men Anna (SMF 206 Starlight's) tar honom med sig upp, tack för det!:-)


Annars vet jag inte direkt om det finns något att berätta..............

Händer inte så mycket i mitt liv för tillfället, skönt kan väl det vara iofs:-)


Nu tänkte jag gå ner och göra iordning kvällsgrönsakerna till grisarna (blir persilja och paprika idag också) så att jag inte hinner bli så trött att jag somnar innan de får.

Jag sov inte många timmar inatt så jag är riktigt trött.

Funderar även på att göra en värmande kopp te och lägga mig i soffan och sen om det finns nåt på TV.


Ha det bra allihopa!:-)

Av Sandra - 30 juli 2008 21:14

Ja, då ska jag se om jag kan försöka få till nåt vettigt att skriva *hmm*

Kan väl börja med att berätta att jag var jätteduktig igår och städade till grisarna, så skönt att ha det gjort! Vaknade med en blixtrande och dundrande huvudvärk såå jag låg mer eller mindre däckad ii sängen till klockan var närmare 15.00 Lyckades iaf ta mig ii kragen och städa burar som sagt. 

Det är hemskt vad mina honor (åtta stycken) dricker! De har två vattenflaser som tillsammans rymmer drygt en liter vatten, det lyckades de dricka upp under natten, det sista jag gjorde innan jag gick och la mig inatt var att fylla på vattenflaskorna och att ge var bur en stor tuss hö. Det första jag gjorde när jag vaknade idag var att gå och kolla till grisarna, honornas vatten var slut! Fanns knappt en droppe kvar (och nej, flaskorna läcker inte, är iaf inte blött under dem):-S Hö hade de, men det var inte mycket, de har verkligen vräkt i sig under natten. Alla grönsakerna var slut också och igår fick de verkligen mycket tycker jag, 12 djur fick dela på ett kg morötter, tre paprikor och en stor bunt blandpersilja, fanns inget spår av det någostans.


Nåja, det var gårdagen, vad har jag hittat på idag då förutom att fylla på vattenflaskor?

Inte mycket ärligt talat. Jag har antingen suttit vid datorn invirad i en fleecefilt och frusit eller legat på soffan (invirad i samma fleecefilt och frusit även där). Finns dock en anledning till att jag fryser, av någon anledning har jag fått feber, det borde kunna förklara huvudvärken igår och även varför jag känner mig så matt i benen idag:-(


Har iaf haft TVn på och suttit/legat och slötittat på den.


Tog mig även tid att uppdatera min hemsida (vilket var öven en månad sen jag gjorde sist).

Jag har beslutat mig för att även börja föda upp släthår, self och english crested black, har tingat en underbart söt liten selfhona från Vänerlands, Vänerlands Westa heter hon och är född den 8 juli. Pappa är BOY-07 BIR-07 SCH Vänerlands Ysios, en underbart fin self chocolate, hoppas att den lilla flickan kan brås lite på sin pappa iaf:-) Mamma heter Marsha's Thumbelina och är en nonself black roan, mycket söt.

"Westa" är leveransklar efter den 12 augusti, gäller bra att på något vis lösa transport från Kristinehamn.Skåne/Halland, inte det lättaste:-/


Har via MSN även försökt hjälpa en kompis att lägga upp en hemsida med Microsoft Frontpage, hoppas det går bra för dig:-)


Har även lyckats hinna med att bli utskällld i telefon bara för att jag inte vill betsälla hem en massa broschyrer tll den här personen (tycker han kan fixa det själv.....) och för att jag knappade lite på datorn samtidigt om jag pratade med honom (jag karar av att göra tvåsaker samtidigt, speciellt när det var andra eller tredje gången han började berätta samma historia, jag lovar att det är så) Nåja, jag tänker inte gå in p mer detaljer om det, jag blev vansinnig precis när det hände men nu orkar jag inte lägga nån mer energi på det, känns så meningslöst..........


Hoppas att ni som besöker min blogg kommer att återkomma för att läsa om vad som händer i mitt och mina djurs liv:-)


//Sandra

Av Sandra - 30 juli 2008 19:38

Sådär, nu har jag startat en ny blogg, hoppas verkligen att jag kommer att uppdatera denna oftare, mer sällan blir ju iaf svårt.


Här tänkte jag först och främst berätta vad som händer i mina marsvins liv men det kommer nog även att bli en del om hundarna, mig själv, familjen och föreningen Djurskyddet Ängelholm-Bjäre som jag är väldigt engagerad i.


Jag är född i mars 1987 bor tillsammans med mina föräldrar och våra djur i NV Skåne.

Djuren är våra tre hundar som är tibetanska terrier:

  • "Kevin" Brightly's Dirty-Dancing född 2000-07-28
  • "Albin" Lhinacre Enoughisenough född 2002-02-21
  • "Love" Brightly's Explosive-Elwiz född 2005-11-27

Marsvinen som alla är teddy:

  • "Freya" Duetten's Introna född 2003-11-25
  • "Leia" SCH Asterex Love and Pridde född 2004-03-26
  • "Alva" Moonia's Jing Ting född 2004-07-31
  • "Leo" Sweet Dream's Mr Handsome född 2005-05-19
  • "Eve" Moonia's Eve of Eden född 2005-09-05
  • "Melora" Sweet Dream's Lady of the Snow född 2006-03-24
  • "Jorun" Sweet Dream's Lovely Lady of Arcadia född 2006-03-24
  • "Agnez" Sweet Dream's My Little Flowerprincess född 2006-03-29
  • "Alfonz" Sweet Dream's Love in Decmber född 2006-12-16
  • "Vidar" Sweet Dream's Sir Bliss född 2006-12-16
  • "Emil" Sweet Dream's Emil i Lönneberga född 2007-11-14
  • "Aztrid" Sweet Dream's Madicken på Junibacken född 2007-11-14
  • "Sugar" Sweet Dream's Sugar and Honey född 2008-04-29 TILL SALU

Samt papegojan som är en gulvingad amazon

  • Nico, född 1994-06-24

Till familjen hör även min storasyster, hennes sambo och deras två barn, en flicka född i augusti 2002 och en pojke född i maj 2004.


I styrelsen för Djurskyddet Ängelholm-Bjäre sitter jag vald till och med årsmötet 2009. Jag fungerar som vice ordförande, webbansvarig samt ansvarig för vår jourtelefon.


Spelar även gärna bridge, är ansvarig för nybörjarkurser i vår klubb samt hjälper till mycket på fortsättningskurserna.


Frågor om mig eller djuren?

Fråga!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards