Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Skönt att vara hemma

Av Sandra - 11 november 2008 00:28

Precis som rubriken säger så tycker jag att det är skönt att vara hemma igen. Har iofs varit hemma sen natten mellan lördag och söndag, vi körde från farmors hus vid ungefär 16.30 och var hemma runt midnatt.

Vi hittade ett fotoalbum som jag fått med mig hem med en del gamla bider som jag ska scanna in så att alla får vars en skiva med korten. Min kusin ska fixa riktiga kopior på några andra kort.

Satt lite vid min dator och njöt och sen somnade jag i sängen när jag hade tänkt läsa lite och sov i ungefär tio timmar.


Senare på söndagen kom syrran och hennes barn förbi med en tårta så vi firade fars dag lite, väldigt trevligt:-)


Idag har jag inte gjort så väldigt mycket, har mensvärk upp till öronen ungefär, varken medicin eller värmedyna hjälper, har varit riktigt lajbans *not*.

Passade iaf på att bada Love nu för en dryg halvtimme sen. Ska klippa honom morgon eller möjligtvis på onsdag, få se vad jag orkar. Vi ska hämta benen på dagis/skolan imorgon eftermiddag och sen kommer syrran så det ska bli skojigt:-)


På söndag åker jag och pappa upp till Hofors igen, sakerna i huset ska gås genom och så är det bouppteckning onsdagen den 19. Kommer hem igen antingen på onsdag natt eller torsdag, får se när pappa känner för att köra.


Måste säga att jag tycker att vi hade väldigt trevligt under omständigheterna, har inte träffat kusinerna på över tre år, vi får väl försöka hålla kontakten lite bättre nu, blir väl lättare nu eftersom jag har fått mailadressen till den ena.


Det var relativt mycket blommor runt kistan trots att hon önskat att folk skulle skänka en gåva till Hjärt- och lungföreningen i Hofors-Torsåker ist vilket många även gjort.

Kul också att farfar kom, far drygt ett år sedan vi träffades sist, viket inte är så konstigt med tanke på att han bor utanför Örnsköldsvik, trevligt var det iaf även om det inte blev att vi hann prata så mycket.


Farmors begravning
Låg även blommor längs med kistan på båda
sidorna samt några vid väggarna på båda sidor.

Jag kommer få tillökning i marsvinsrummet den 21, då flyttar det hit en fin SCH-hane och en jättefin dräktig hona (utställd en gång med cert, BIR och BIS3) känner nästan för att ta en hona till men det känns som om det blir för många, tyvärr:-/. Jättetack för att jag får ta hand om dem M men förfärligt tråkigt att du ska sluta:-( Jag och Love hoppas iaf att du tar flickorna med dig när du kommer:-)


Nu ska jag strax gå och lägga mig, är fruktansvärt trött (säkert på grund av medicinen).


Go' natt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards