Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Verkligen länge sen...

Av Sandra - 14 september 2008 18:08

Jag är verkligen inte på på det här med bloggar, är verkligen kass på att uppdatera.....

Det har iaf hänt en del sen jag skrev sist.

Känner mig helt säker på att Aztrid är dräktig, magen är hård och där är små klumpar i magen, dessutom ökar hon i vikt. Om allt går som det ska bör det födas små söta teddybebisar här runt den 22 oktober:-D

Aztrid har med andra ord gått 4,5 vecka vilket innebär att det är ca 5,5 kvar och det innebär att det dröjer någonstans mellan 2-3 veckor innan jag börjar oroa mig på allvar och ytterligare ca 2 veckor innan jag kommer börja springa in till marsvinen och kolla till henne i början sisådär varannan till var fjärde timme och sen var till var tredje när det närmar sig.

Jag är verkligen helt "hysterisk" när mina honor är dräktig, oroar mig alltid över att nåt ska gå fel och efter de senaste kullarna här på gatan så känns det rätt, först förlorade jag min fina Lily-Anne (Aztrids mamma) när hon skulle få sin andra kull, ungarna kom inte ut och det fanns två alternativ, avlivning eller kejsarsnitt, jag valde det senare men bebisarna var döda och Lily-Anne återhämtade sig inte:-( Sen var det Annas hona Naomi som födde 6 ungar (varav 4 överlevde) och dog strax efter:-( Man kan ju tycka att vi haft nog med otur här nu och jag hoppas verklige att det är så.

Förra veckan städade jag burarna, klippte klorna på alla grisarna och badade alla (utom Aztrid), det känns verkligen jättebra att ha gjort det:-)

Fredag och lördag kväll/natt (förra veckan) spenderade jag på akuten och resten av helgen/början på veckan liggandes i sängen, mådde inte bra alls, nu ör det iaf bättre:-)

Igår skickade jag anmälan till utställningen i Landskrona den 4 oktober.

Anmälde Melora Sweet Dream's Lady of the Snow, teddy hona 30,0m i ras & ras KM samt Vänerlands Westa (som kommer hem den 28/9) self black hona, 2,5m i ras & ras KM.

Jag har inte ställt ut Melora innan (om jag inte missminner mig) och blev riktigt överraskad av hennes päls när jag badade henne och tyckte det kunde vara kul att ställa henne en gång och se hur det går:-)

Som sagt så kommer Westa hem den 28 september, inte så jättelänge kvar, ska bli riktigt spännande att få hem henne, en liten slätis:-P

Har även kontaktat en uppfödare som ska ha en kull self/engelsk crested och jag vill ha en liten gosse från den kullen till Westa, hoppas det blir en snygging till mig:-P

Som det ser ut kommer även en vuxen teddyhane flytta hit så småningom, återkommer med mer info om det när det är helt bestämt.

Nu orkar jag inte skriva mer och jag antar att de som läser inte orkar läsa mer heller;-P

Fast jag ska nog ändå avsluta med en liten fundering, började fundera på vad som egentligen är godast, plopp eller center, gick bort till afärren och köpte både plopp och center och nu sitter (ligger) jag här och funderar, får nog starta en omröstning om det, vad tycker du, plopp eller center?

 
 
Anna

Anna

14 september 2008 21:01

Du får inte skriva ut sådana här skräckhistorier på internet! Inte undra på att Liza inte vill bli dräktig.;P

http://starlightsmarsvin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards