Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Okej, första "riktiga" inlägget då

Av Sandra - 30 juli 2008 21:14

Ja, då ska jag se om jag kan försöka få till nåt vettigt att skriva *hmm*

Kan väl börja med att berätta att jag var jätteduktig igår och städade till grisarna, så skönt att ha det gjort! Vaknade med en blixtrande och dundrande huvudvärk såå jag låg mer eller mindre däckad ii sängen till klockan var närmare 15.00 Lyckades iaf ta mig ii kragen och städa burar som sagt. 

Det är hemskt vad mina honor (åtta stycken) dricker! De har två vattenflaser som tillsammans rymmer drygt en liter vatten, det lyckades de dricka upp under natten, det sista jag gjorde innan jag gick och la mig inatt var att fylla på vattenflaskorna och att ge var bur en stor tuss hö. Det första jag gjorde när jag vaknade idag var att gå och kolla till grisarna, honornas vatten var slut! Fanns knappt en droppe kvar (och nej, flaskorna läcker inte, är iaf inte blött under dem):-S Hö hade de, men det var inte mycket, de har verkligen vräkt i sig under natten. Alla grönsakerna var slut också och igår fick de verkligen mycket tycker jag, 12 djur fick dela på ett kg morötter, tre paprikor och en stor bunt blandpersilja, fanns inget spår av det någostans.


Nåja, det var gårdagen, vad har jag hittat på idag då förutom att fylla på vattenflaskor?

Inte mycket ärligt talat. Jag har antingen suttit vid datorn invirad i en fleecefilt och frusit eller legat på soffan (invirad i samma fleecefilt och frusit även där). Finns dock en anledning till att jag fryser, av någon anledning har jag fått feber, det borde kunna förklara huvudvärken igår och även varför jag känner mig så matt i benen idag:-(


Har iaf haft TVn på och suttit/legat och slötittat på den.


Tog mig även tid att uppdatera min hemsida (vilket var öven en månad sen jag gjorde sist).

Jag har beslutat mig för att även börja föda upp släthår, self och english crested black, har tingat en underbart söt liten selfhona från Vänerlands, Vänerlands Westa heter hon och är född den 8 juli. Pappa är BOY-07 BIR-07 SCH Vänerlands Ysios, en underbart fin self chocolate, hoppas att den lilla flickan kan brås lite på sin pappa iaf:-) Mamma heter Marsha's Thumbelina och är en nonself black roan, mycket söt.

"Westa" är leveransklar efter den 12 augusti, gäller bra att på något vis lösa transport från Kristinehamn.Skåne/Halland, inte det lättaste:-/


Har via MSN även försökt hjälpa en kompis att lägga upp en hemsida med Microsoft Frontpage, hoppas det går bra för dig:-)


Har även lyckats hinna med att bli utskällld i telefon bara för att jag inte vill betsälla hem en massa broschyrer tll den här personen (tycker han kan fixa det själv.....) och för att jag knappade lite på datorn samtidigt om jag pratade med honom (jag karar av att göra tvåsaker samtidigt, speciellt när det var andra eller tredje gången han började berätta samma historia, jag lovar att det är så) Nåja, jag tänker inte gå in p mer detaljer om det, jag blev vansinnig precis när det hände men nu orkar jag inte lägga nån mer energi på det, känns så meningslöst..........


Hoppas att ni som besöker min blogg kommer att återkomma för att läsa om vad som händer i mitt och mina djurs liv:-)


//Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards