Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Kändisar?

Av Sandra - 31 juli 2008 20:14

Jaha, då har ytterligare en dag gått. Jag känner mig faktiskt lite bättre idag trots att jag fryser.

Kan tro att folk tittade lite konstigt på mig när jag gick bort till affären för att handla lite godis (blev så sugen på choklad!) iklädd jacka (andra gick i shorts och linne).


Jag och grisarna hade besök idag, en journalist tillika författare samt en fotograf var här idag för att skriva om och fotografera mina burar (nerlagda bokhyllor) för en kommande marsvinsbok, den väntas komma ut under 2009 och kommer förmodligen heta FÖRSTA MARSVINSBOKEN. De lovade att skicka ett exemplar av boken, spännande! Tyvärr var det inte bara burarna och marsvinen som fotograferades utan även jag, har jag tur kommer jag inte med på bild i boken men vem vet, kanske kommer både jag, mina grisar oh deras bostäder bli kändisar?:-P
Författaren har skrivit liknande böcker tidigare, bland annat om hund och katt, de håller tydligen på att skriva om hästar och kaniner. Böckerna översätts till iaf fem språk sa hon, jättekul ju:-)

Hon hade hittat min hemsida och tyckte mina burar var så fina, nåt som alla kan göra sa hon. Jag håller med:-P


Annars så har grisarna både fått gräs och kligröt, förutom hö och bvatten som de självklart alltid har:-)

Jag satte Aztrid med hane idag, har letat efter någon annan ett tag men inte fått något napp så jag satte henne med Vidar, hoppas på fina bebbar i oktober/november.


Får även passa på att gratulera min "lilla" Alva som fyller fyra år idag.
HURRA FÖR HENNE!

Alva som fyller fyra år idag! Bilden tagen oktober 2007.


Lille "Sugar" har blivit tingad, han ska flytta norröver. Han blir hämtad på utställningen i Lilla Edet på söndag men han åker härifrån redan imorgon. Jag ska inte upp dit men Anna (SMF 206 Starlight's) tar honom med sig upp, tack för det!:-)


Annars vet jag inte direkt om det finns något att berätta..............

Händer inte så mycket i mitt liv för tillfället, skönt kan väl det vara iofs:-)


Nu tänkte jag gå ner och göra iordning kvällsgrönsakerna till grisarna (blir persilja och paprika idag också) så att jag inte hinner bli så trött att jag somnar innan de får.

Jag sov inte många timmar inatt så jag är riktigt trött.

Funderar även på att göra en värmande kopp te och lägga mig i soffan och sen om det finns nåt på TV.


Ha det bra allihopa!:-)

 
 
Wizy

Wizy

1 augusti 2008 09:13

Men vad häftigt att dom kom och hälsade åp! Den framtida marsvinsboken kanske man ska köpa.
Grattis i efterskott då Alva :)

http://www.wizy.bloggagratis.se

 
Hanna och grisgänget

Hanna och grisgänget

4 augusti 2008 10:04

Vad häftigt med sweetdreams grisarna i en bok ^^ Den ska jag låna på bibblan när det kommer ;P

http://raggsocka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

6 augusti 2008 01:01

Grattis i efterskott Alva! :D

 
Sandra

Sandra

13 augusti 2008 01:26

Ja visst var det:-P
Alva hälsar och tackar samt skickar en hälsning till sin dotter:-)

Jepp, tycker jag också:-D
Jag får den på posten när den kommer ut (nytt uttryck kanske, som en bok på posten?)

Hon hälsar och tackar:-)

http://smf237sweetdreams.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 5 augusti 2009 13:20

Nu är det inte roligt att ha marsvin:-( Den 3 augusti lämnade Wera mig, dräktig i vecka åtta.Har ingen aning om vad som hände med henne, vid 22-tiden när de fick kvällsmat var hon pigg och glad som vanligt, åt glatt av både paprikan och persiljan och...

Av Sandra - 28 juli 2009 23:06

Precis som rubriken säger, idag fyller älskade favvis-Kevin (Brightly's Dirty-Dancing) hela 9 år.   Det är inte riktigt klokt hur fort tiden går, käns nästan som om det vore igår hans uppfödare ringde och berättade att valparna var födda samtidig...

Av Sandra - 23 juli 2009 03:13

Idag städade jag till marsvinen, är så skönt när det är gjort. Junior, som fått bo själv i en dryg vecka på grund av ett skadat ben som gjorde att han inte kunde stödja på det vilket resulterade att de andra hanarna mobbade honom totalt, mår mycket b...

Av Sandra - 21 juli 2009 20:09

Kan gissa att du är endera när du kollar in här nu och jag faktiskt har skrivit ett nytt inlägg. Har jag rätt? Här har det hänt en hel del sen den 15 november, tänker dock inte berätta allt utan tar det som jag tror är mest intressant. Julen var bra ...

Av Sandra - 15 november 2008 01:30

Ja, som ni säkert själva räknat ut så kan jag inte komma på någon bra rubrik på det här inlägget. Vet egentligen inte vad jag ska skriva men det är ganska länge sen jag skrev så det kändes som om det skulle vara dags igen:-)   Idag (eller rätttare sa...

Ovido - Quiz & Flashcards